برای خرید سیسمونی از کجا شروع کنیم؟

 

برای شروع خرید لوازم سیسمونی نوزاد، همانطور که گفتیم بهتر است بعد از مشخص شدن جنسیت کودکتان خریدتان را شروع کنید.

پیشنهاد ما این است که برای خرید راحت تر دسته بندی های خرید سیسمونی کودک  را برای خودتان مشخص کنید. ضروری ترین وسایل سیسمونی کودک دسته بندی های زیر هستند.

۱ - خرید لباس نوزادی

یکی از جذاب ترین قسمت های خرید سیسمونی لباس نوزاد است وجود تنوع بسیار در طرح و رنگ موجب می شود تا برخی از افراد در خرید لباس نوزاد اسراف کنند و گاهی این خرید بیش از اندازه سبب می شود تا بعضی از لباس ها بدون پوشیدن کودک کوچک شوند .

 

به این نکات مهم توجه کنید.
  1. در هنگام خرید به فصلی که کودک در ان به دنیا می آید توجه کنید و متناسب با فصل تولد نوزادتان خرید کنید. تا بتوانید برای فصول بعدی سال با توجه به سایز و میزان رشد کودک خود به درستی خرید کنید .

  2. نوزاد در هر ماه به ۳ الی ۴ دست لباس نیاز دارد و خرید بیش از اندازه فقط می تواند بار مالی اضافه به شما تحمیل کند.

  3. هنگام خرید لباس به نرم و راحت بودن آن دقت کنید و به هیچ وجه دنبال لباس های تنگ اما زیبا و مارک دار نروید.

  4. لباسی را انتخاب کنید که در نوزاد ایجاد حساسیت نکند . جنس کتان مناسب ترین جنس برای نوزاد است.

  5. رنگ های روشن را برای نوزاد خود انتخاب نمایید تا موجب نشاط و انرژی در نوزاد شود.

 

۲- خرید وسایل تغذیه نوزاد

وسایل لازم و ضروری در تغذیه نوزاد  را می توانید در لیست خرید خود داشته باشید :

  1. شیشه شیر
  2. سر شیشه
  3. شیشه شور
  4. بالش شیردهی
  5. دستمال آروغ گیر
  6. پستانک
  7. پیشبند
  8. صندلی غذا

 

۳- خرید لوازم بهداشتی و مراقبتی نوزاد

لوازم بهداشتی نوزاد چی بخرم؟ این از سوالات مهم در خرید سیسمونی است.

در خرید لوازم بهداشتی نوزاد باید بسیار دقت کرد زیرا برخی از این اقلام مانند شامپو ، صابون ، لوسیون ، پوشک ، کرم سوختگی و دستمال مرطوب با پوست لطیف و نازک نوزاد در ارتباط هستند و باید حتما از برند های معتبر تهیه شود . همچنین موقع خرید حتما به تاریخ انقضاء این اقلام توجه کنید .

 

چند نکته در مورد خرید محصولات بهداشتی :

  •  امروزه تب سنج های دیجیتالی در کمتر از ۱ ثانیه دمای بدن را به صورت کاملا دقیق نشان می دهند . خرید تب سنج های دیجیتالی برای سیسمونی نوزاد به دلیل استفاده آسان ، دقت و سرعت بالا پیشنهاد می شود.

  • پوآر بینی بسیار پرکاربرد می باشد . استفاده از گوش پاک کن و یا دستمال برای تمیز کردن بینی نوزاد می تواند به مخاط دورن بینی آسیب برساند .

  •  کودکان بعد از ۶ ماهگی نیاز به استفاده از دندان گیر دارند . دندانگیر سبب التیام درد لثه ها ، سوزش و خارش آن ها می شود . دندانگیر انواع مختلفی دارند اما هنگام استفاده از نوع سیلیکونی آن بهتر است با آب جوشیده سرد ضد عفونی شود

۴- خرید وسایل حمل و نقل

وسایل حمل و نقل نوزاد هم از جمله وسایل ضروری می باشد. که با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها ممکن است گاهی بعضی وسایل مثل کالسکه حذف شود.

 

انواع وسایل حمل و نقل :

۱- کریر:   جزء اقلام سرویس کالسک است که تا ۶ الی ۸ ماهگی کودک می توان از آن استفاده کرد . همچنین به عنوان صندلی ماشین نیز قابل استفاده است .بسته به نیاز خود می توانید این وسیله را تهیه و یا آن را حذف کنید .

۲- روروئک:   نیز یکی دیگر از اقلام سرویس های کالسکه هست . این وسیله فضای زیادی از خانه را اشغال می کند و برای مدت زمان کوتاهی قابل استفاده است . می توانید این وسیله را نیز از لیست سیسمونی نوزاد خود حذف کنید .

۳- صندلی ماشین :  اگر ماشین دارید خرید صندلی اتومبیل را فراموش نکنید . دقت کنید که صندلی اتومبیل حتما استاندارد بود و کاملا ایمن باشد. سبد حمل نوزاد برای آن دسته از افرادی مناسب است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

۴- کالسکه:  با توجه به شرایط اقتصادی خانواده می توان سرویس های کالسکه متفاوتی را انتخاب کرد . توجه کنید که نیاز نیست حتما تمامی اقلام سرویس کالسکه خریداری شود .

 

۵- لوازم خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد شامل اجزایی مثل گهواره نوزادی، تخت خواب، کمد نوزادی، پتو و لحاف کودک، دراور، کمد و… می‌شود. در این میان می‌توان حتی ست لحاف، تشک و بالش را نیز در میان سرویس خواب نوزاد در نظر گرفت.

 

اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با سرویس خواب نوزاد می‌توان اشاره کرد آن است که الیاف سرویس خواب نوزاد باید ضد حساسیت باشد و با لطافتی که دارد راحتی و آسایش فرزند شما را فراهم کند، چراکه پوست لطیف و حساس نوزادان می‌تواند به راحتی در معرض آسیب قرار بگیرد.

 

معمولاً می‌توان گفت که استفاده از تخت خواب نوزاد در ابتدای تولد فرزند شما تا ماه‌های اول آن چندان به کار نمی‌آید و شما می‌توانید فرزند خود را تا دو یا سه‌ماهگی خود بر روی گهواره و یا در کنار خود قرار دهید. به همین دلیل هم می‌توان تخت خواب نوزاد را در ماه‌های بعد مورداستفاده قرار داد.

۶- اسباب بازی

اسباب بازی ها باعث تحریک قدرت تخیل کودک می شوند . بازی با وسایل بازی مختلف می تواند ذهن کودک را تحریک کند و قدرت تفکر را به کودکان آموزش بدهد.

اسباب بازی های فکری مختلفی با درجه بندی سنی برای کودکان ساخته شده است.

این وسایل چه از پلاستیک و چه از چوب ساخته شده باشند، به کودکان مهارت های ذهنی و فیزیکی زیادی می آموزند.

همچنین تفکر شناختی و کنجکاوی در رابطه با رنگ ها، الگوها، اشکال و اعداد را به وجود می آورند.