لوازم خواب نوزاد شامل چه چیزهایی است؟

اولین سوالی که هنگام خرید با آن مواجه می‌شوید این است که اصلا لوازم خواب شامل چه وسایلی است ؟ به طور کلی انتخاب لوازم سرویس خواب به فضای اتاق نوزاد، فضای کلی خانه و نیاز شما به ان وسیله بستگی دارد .

213

تخت خواب نوزادی

تخت نوزاد مهم‌ترین بخش سرویس خواب است. کودک شما قرار است در چندماه اول تولد خود، بیشترین زمان زندگی را در تخت خواب بگذراند. به همین دلیل کیفیت این بخش را دست کم نگیرید. برای انتخاب یک تخت کاربردی و استاندارد، باید به نکات زیر توجه کنید.

مهم‌ترین معیار طول قد و وزن نوزاد و توجه به اندازه ی اتاق خواب می‌باشد. البته امروزه تخت‌های چند منظوره ای تولید می‌شوند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده هستند

رو تختی نوزاد

علاوه بر جنبه زیبایی و جلوه بصری که روتختی نوزاد به فضای اتاق خواهد داد، استفاده از یک مدل استاندارد، ایمنی خواب کودک را نیز به همراه دارد. خفگی براثر پیچیده شدن به دور نخ‌های اضافی و یا برخورد سر کودک با لبه‌های تخت همگی بر لزوم استفاده از یک ست روتختی نوزاد تأکید می‌کنند.

 

روتختی نوزاد هفت تکه

کامل‌ترین و بهترین نوع ست روتختی نوزاد مدل‌هایی هستند که شامل هفت تکه اساسی یعنی یک لحاف، یک بالش، یک کوسن، یک صفحه ضربه‌گیر بزرگ برای کنار تخت، دو صفحه کوچک برای بالا و پایین تخت و همچنین یک ملحفه با سایز استاندارد است.

 

روتختی نوزاد سه‌تکه

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در کنار ست روتختی کامل خود، برای مواقع تعویض و شستشو، یک ست سه‌تکه هم تهیه کنند. این مدل شامل ملحفه، بالش و لحاف است که می‌توانید از آن در زمان‌هایی که نیاز به شستشوی روتختی خود را دارید به‌عنوان ست جایگزین استفاده کنید.

سرویس خواب مسافرتی

ست خواب مسافرتی

ست خواب نوزاد یکی از مهمتری وسایل سیسمونی است. اگر خواب راحت فرزندتان برای شما مهم است باید بهترین و با کیفیت ترین ست خواب را برای نوزاد خود انتخاب کنید. مادران برای انتخاب ست خواب نوزاد معیارهای خاصی دارند، بسیاری از مادران جنس ست خواب را در الویت قرار می دهند.

عده ای دیگر به دنبال طرح جذاب هستند و افرادی دیگر در انتخاب ست خواب نوزاد رنگ بندی را مهم می دانند. ست خواب نوزاد الا دارای تمام این ویژگی ها است و بهترین انتخاب ها را پیش روی مادران سرزمین مان می گذارد تا با خیال راحت برای نوزاد خود ست خواب مناسبی را انتخاب کنند.

پشه بند

پشه بند

پوست حساس کودک در برابر تحریکاتی مانند نیش حشرات مقاومت کمی دارد. به ویژه برای نوزادان، خطر انتقال انواع آلودگی از طریق این ضایعات پوستی بالاتر می رود. از این ها گذشته مزاحمت هایی که حشراتی مثل پشه در هنگام خواب ایجاد می کنند، خواب کودک را هم آشفته می کند.

البته پشه بند به جز دفع خطر گزیدگی حشرات، فایده های دیگری از جمله جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط تنفس کودک دارد. این موضوع نشان می دهد که استفاده از پشه بند در همه اوقات روز و همه فصل های سال مفید و حتی ضروری است.

Vira-Navy-P03-705x705-(1)

گهواره

گهواره نه باید آن‌قدر بزرگ باشد که نوزاد در آن غلت بزند یا بچرخد و نه آن‌قدر کوچک که جایی برای حرکت نداشته باشد؛ بلکه اندازه آن باید به قدری باشد که نوزاد در آن احساس راحتی کند .

کودک باید فضای کافی برای تکان دادن دست‌ها و پا‌هایش داشته باشد. تکان‌های اضافی ممکن است باعث شود نوزاد بعد از غلت زدن دیگر نتواند برگردد و حادثه‌ای برایش اتفاق بیفتد.

۱. آسان‌ترکردن بچه‌داری برای والدین

ما والدین چیزی جز آرامش نوزادمان نمی‌خواهیم . گهواره راه نجاتی برای این کار و از بهترین وسایلی است که می‌توانید برای مراقبت از نوزاد استفاده کنید.

۲. تسکین رفلاکس نوزاد

دیگر مزیت گهواره تسکین رفلاکس نوزاد است. بسیاری از والدین متوجه می‌شوند که تاب‌دادن نوزاد به او کمک می‌کند با رفلاکس مقابله کند.