خرید لوازم بهداشتی نوزاد

 

در ماه­‌های اول تولد، زمانی که سیستم ایمنی کودک در حال شکل‌­گیری است، می‌­بایست با استفاده از ملایم‌­ترین لوازم بهداشتی مورد نیاز نوزاد از رشد و سلامت او حمایت کنید. چرا که محصولات گوناگون زیادی وجود دارند که به مادران کمک می‌­کنند، تمام نیازهای کودک خود را به خوبی مدیریت و رفع کنند.
بهداشتی

در زیر به برخی از اصلی‌ترین دسته‌بندی‌های لوازم بهداشتی را میبینیم :

پوشک‌ها و لوازم تعویض:

این دسته شامل پوشک‌های یکبار مصرف، پوشک‌های قابل شستشو، پوشک شرتی و… است. علاوه بر پوشک‌ها، وسایل تعویض مانند زیرانداز، دستمال‌های تنظیف و کرم‌های تعویض پوشک نیز به این دسته تعلق دارند

 

محصولات حمام نوزاد:

این دسته شامل شامپو‌ها، صابون‌ها، روغن‌های مرطوب‌کننده، لوسیون‌ها و کرم‌های حمام نوزاد است. این محصولات برای شستن و تمیز کردن پوست نازک و حساس نوزاد در زمان حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

محصولات مراقبت از پوست:

شامل پودرها، کرم های ضد سوختگی و محصولات دیگری است که برای مراقبت از پوست حساس نوزادان استفاده می‌شوند. این محصولات باید برای پوست حساس نوزادان طراحی شده‌ باشند تا موجب تحریک و التهاب پوست نشوند.

 

لوازم شستشوی دست‌ها:

شامل مایع‌ها و صابون‌های ضدعفونی‌کننده مخصوص دست‌های نوزادان و البته دست‌های والدین است.

 

لوازم شست و شو لباس نوزاد:

شوینده لباس نوزاد باید با دقت و توجه به نیازهای پوست حساس آن‌ها طراحی شده باشد. پوست نوزادان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، بنابراین استفاده از شوینده‌های مناسب و غیرحساسیت‌زا بسیار مهم است، در واقع انتخاب شوینده‌ای با فرمولاسیون ملایم و نرم می‌تواند به حفظ طبیعت و نرمی پوست نوزاد کمک کند. این محصولات نباید حاوی مواد شیمیایی تند یا مواد نگهدارنده زیاد باشند.

 

وسایل بهداشتی شخصی نوزاد:

وسایل بهداشتی شخصی نوزاد شامل ناخن گیر و سوهان، پستانک، شیشه شیر، قیچی، دندان گیر، شانه و برس و… است که باید به صورت شخصی و استریل شده مورد استفاده قرار بگیرد.